• <Meer weten, ga naar intel.com
Masthead Light

Total War*: ROME II
ontketenen

Geniet van overweldigende graphics met de vierde generatie Intel® Core™ processors en Intel® Iris™ graphics Nu met touchbediening.

Touchbediening is nu beschikbaar voor Total War: ROME II* als gratis update.  Het is compatibel met alle multi-touch devices die aan de minimum systeemvereisten van Total War: ROME II voldoen.

Het eerste wat elke fan van de prijswinnende Total War* serie zal opvallen aan Total War: ROME II* zijn de overweldigende grafische prestaties. "Je kunt in alle Total War titels niet om het visuele aspect heen, want een speerpunt is dat we de nieuwste gaming technologie gebruiken, maar de sprong in grafische kwaliteit in ROME II is fenomenaal,” vertelde Mike Simpson, creatief directeur van Creative Assembly. Tijdens de ontwikkeling van ROME II trachtte het uit Engeland afkomstige team de diplomatie, politiek en intrige—en daarnaast de legendarische gevechten van de klassieke wereld—tot leven te wekken met ongelofelijke details.

Total War: ROME II* met touchbediening

In een combinatie van real-time en turn-based gameplay leiden spelers enorme legers en drijvende zeemachten in bloedstollende gevechten op exotische plaatsen, variërend van de Spaanse kust tot Duitse wouden en wijdverspreide Oosterse koninkrijken—allemaal gerenderd met een geüpdate graphics engine die het mogelijk maakt om de actie vanuit bijna elk perspectief te tonen. “Het is de bedoeling om dezelfde mate van ongekende betrouwbaarheid te leveren aan een hele reeks van systemen, varierend van topklasse gamingmachines tot all in one pc's en Ultrabook™ devices, zodat spelers ROME II altijd en overal op dezelfde manier kunnen ervaren.”

Om dat doel te bereiken heeft Creative Assembly nieuwe Intel® technologieën gebruikt die exclusief voor de vierde generatie Intel® Core™ processors met Intel® Iris™ graphics zijn.

De creatie van Total War: ROME II

“Deze eigenschappen maken nieuwe technieken mogelijk die eerder niet mogelijk waren,” legt Charlie Dell, hoofdprogrammeur van de Total War serie uit.

“Dankzij Intels per-pixel synchronizatie-technologie kunnen we zachte randen toepassen bij het renderen van struikgewassen door Intels Adaptive Order Independent Transparency (AOIT) algoritme te gebruiken. Dit algoritme en de ondersteunende technologie bieden een zeer efficiënte benadering voor Order Independent Transparency die op het moment uniek is voor Intel® hardware, waardoor deze eigenschap haalbaar is voor geïntegreerde grafische processors.”

In nauwe samenwerking met Intel heeft Creative Assembly het AOIT algoritme en verscheidene grafische engines van laag niveau geoptimaliseerd na een gecombineerde analyse van de gameprestaties op Intel hardware. “We blijven op grote schaal gebruik maken van Intel® Threading Building Blocks. Deze bibliotheek biedt een efficiënte en eenvoudige manier om gebruik te maken van processors met meerdere kernen,” volgens Dell. “We maken ook veel gebruik van Intel® Graphics Performance Analyzers als sleutelonderdeel van onze graphics profiling tool set, en Intel® VTune™ Performance Analyzer blijft een sterk onderdeel van onze processor profiling tool set.”

Total War: ROME II - Germania trailer

Daarnaast maakt Intels Direct Resource Access extensie het voor Dells team mogelijk om dataverplaatsing tussen de processor en grafische processor te versnellen, wat het op hoge resolutie streamen van normale data voor het campaign map display van Rome II verbetert.

“We hebben meer gebruik gemaakt van de DirectX* 11 functionaliteit dan bij vorige titels,” volgens Dell, “en we hebben compleet nieuwe high-dynamic range belichting, terreinrendering en VFX systemen.” De resulterende graphics blinken uit in detail en variatie.

“De samenwerking met Intel op het gebied van Total War: ROME II heeft het spel enorm bevoordeeld,” vertelde Rob Bartholomew, de merkdirecteur van Total War. “Eén van onze doelen toen we met dit project startten was te garanderen dat het spel er fantastisch uit zou zien op elke pc of notebook die je kunt kopen, niet alleen op de beste gamingsystemen, en Intel heeft ons geholpen dat doel te bereiken nu de game bijzonder goed loopt op mobiele Ultrabook™ devices.”

Meer informatie

—Mike Simpson, creatief directeur van The Creative Assembly

Bekijk Ultrabook™ devices

Vergelijk processors, notebooks en 2 in 1 devices, inclusief Ultrabook™. Vind vandaag nog je volgende pc.

Intel productzoeker >